יום רביעי, 16 במאי 2012

גוגל דוקס

במהלך לימודי, נחשפתי לגוגל דוקס - שירות-על ליישומים משרדיים שמתפצל לתוכנה למצגות, גליון אלקטרוני, טפסים, מעבד תמלילים ועוד. היתרונות הגדולים - אפשר לכתוב מכל מחשב ומכל מקום שמחובר לאינטרנט, ואפשר לשתף מסמכים ולעבוד עליהם יחד.

השימוש בגוגל דוקס, חסך מאיתנו, הסטודנטים, מפגשים לצורך כתיבת עבודות קבוצתיות. כל משתתף, נכנס למסמך בזמנו החופשי, ותורם את חלקו לעבודה משותפת.

אני מאוד משתדלת להשתמש בכלים, אליהם אני נחשפת ו" להפיץ את הבשורה". היום יצרתי מסמך משותף, ושלחתי אותו למורה שעובדת איתי, ושאינה מכירה את גוגל דוקס. המסמך נועד לעדכונים שעלינו לעדכן, ולדווח עליהם לקראת סוף השנה. עד היום, היינו נפגשות, מתעדכנות ומעדכנות ביומן. מהיום, לא נצטרך עוד להפגש, להתעדכן ולבזבז זמן מיותר. כל אחת תוכל להיכנס למסמך המשותף ביום עבודתה, ולעדכנו. מיותר לציין, שעמיתתי, התלהבה, כמוני, מהכלי החדש אליו נחשפה (ואני חושבת, שהחשיפה הבאה תהיה לטפסים שבגוגל דוקס) .

היום, קראתי בחדשות הטכנולוגיה של ynet על הוספת רכיב חדש לגוגל דוקס בשם Research, המאפשר לערוך חיפושים, ולהוסיף מידע למסמך העבודה, מבלי לצאת ממנו . את ה research ניתן להפעיל באמצעות סרגל הכלים שנוסף מצד ימין, או באמצעות הקלקה על המקש הימני בעכבר כאשר עומדים על המושג שרוצים לחפש.

התוצאות המתקבלות אינן שונות מהתוצאות שנקבל באתר מנוע החיפוש, אך היתרון האמיתי נעוץ באפשרות להוסיף בקלות את המידע החדש שקיבלנו ישירות למסמך. למשל, את התמונה שחיפשנו ניתן להוסיף על ידי גרירה למסמך עצמו, או באמצעות לחיצה על Insert. בנוסף, לאחר שנוסיף את הטקס או התמונה למסמך העבודה , תופיע בתחתית העמוד הערת שוליים עם לינק המוביל למקור ממנו נאסף המידע.

מחכה ומצפה להשתמש ב research במסמך הבא שאצטרך ליצור, וכמובן, לא אשכח לספר עליו לעמיתתי.






תגובה 1: