יום שני, 28 במאי 2012

אין פרטיות באינטרנט

בשבוע שעבר, הצגתי שני פוסטים שכתבתי בנושא Ted בפני הסטודנטים.
נתבקשתי לעשות זאת ע"י דר' גילה קורץ, לאחר ששיתפתי אותה בחוויה מרגשת שעברתי, לאחר כתיבת הפוסטים. דר' נימרוד קוזלובסקי, עליו כתבתי בפוסט, הגיב בבלוג שלי, ואף הציע עזרה במימוש הרעיון שלי. נהניתי מאוד לשתף את הסטודנטים בשני הפוסטים שכתבתי ( Ted הגיע למזרח התיכון - מתאריך 27.4.12, TedEd - flip the lesson מתאריך 2.5.12). לשמחתי הרבה, פנה אלי סטודנט בתום השיעור והתעניין ברעיון שלי.

כשקראתי את התגובה של דר' נימרוד קוזלובסקי, הופתעתי מאוד. חשבתי, שאם יקראו את הבלוג שלי, יהיו הקוראים חברי למגמה. כמובן, שידעתי, שאין פרטיות ברשת, אך, בכל-זאת הופתעתי!!!

ברשת האינטרנט, הדבר המרגש הוא רעיון שמתחיל באדם אחד ומגיע לרבים. מקווה שגם הרעיון שלי יגיע לרבים שיאמצו אותו ויישמו אותו. דוגמה נוספת לשיתופיות שכזו קראתי היום ב:ynet.
אתרי קיקסטארטר ואינדיגוגו יצרו פלטפורמה שעוזרת ליזמים וחברות קטנות לקבל מימון לפרויקטים שלהם. במקום ארוחות צהריים עם המיליונרים הכרישים, ותחנונים להשקעה תמורת אחוז מהחברה, שולחים סרטון לאתר - וגולשים רגילים הופכים להיות משקיעים.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4233917,00.html

כולנו יודעים ש"אין פרטיות ברשת". מידע, תמונות, מוסיקה, סרטים, פרטים אישיים נמצאים במרחק הקשת מקש. כמובן, שיש לכך יתרונות אדירים, אך, אסור לשכוח, שהשיתופיות יכולה להיות גם בעוכרינו, ולכן, חשוב לחנך את הילדים בנושא גלישה בטוחה.

תגובה 1:

  1. אני ממליץ על שני מאמרים בנושא פרטיות ברשת שיעזרו לך ולרבים לבחור באיזו רמת חשיפה מעוניינים.
    קישור ראשון - http://www.mako.co.il/digital-internet/ori-zilbershtein/Article-903700c66e1a731006.htm

    קישור שני - http://muchfaster.info/%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%AA/

    השבמחק