יום שישי, 6 ביולי 2012

studyers- אפליקציה לכתיבת סיכומי שיעור


על שונות בינאישית דיברנו? היא באה לידי ביטוי גם בהרגלי הלמידה השונים של התלמידים.

לפני שהתחלתי את הלימודים בקורס רכשתי לפטופ יקר וטוב (לא ידעתי שנקבל אחד במתנה מהמכללה...), והחלטתי שבמהלך החופש הגדול אלמד הקלדה עיוורת, כדי לסכם את השיעורים ישירות במחשב. התחלתי ללמוד הקלדה עיוורת, אך לא סיימתי, וכך קרה שהגעתי לתחילת הלימודים עם לפטופ, קלסר ועט.

ביום הראשון ללימודים ראיתי איך חלק מהסטודנטים מקלידים את הסיכומים וחלק מסכמים בכתב. אני סיכמתי בכתב יד, והייתי די מתוסכלת מכך, בעיקר כשראיתי את המקלידים...והאמת, שדי קינאתי בהם.

במהלך הסמסטר פתחנו חשבון ג'ימייל אחד משותף לקבוצה שלנו, ואיילת, שמקלידה בשיטה עיוורת, ומוסיפה את סיכומיה המעולים לתוך מצגות המרצים, הודיעה שתעלה את סיכומיה לחשבון הג'ימייל הקבוצתי. היתה זו הקלה אדירה!!! רובינו נעזרים בסיכומיה. אני הפסקתי לכתוב, וכל תשומת הלב שלי הופנתה להקשבה והשתתפות בשיעור. יתרון נוסף לקבלת הסיכומים מוקלדים היה, ארגונם בצורה מסודרת בתיקיות. זהו אתגר גדול עבורי כיוון שאני אדם מאוד לא מאורגן.

 השבוע, הגיע אלינו מרצה אורח, שלומי צדוק שפיתח את "ממשל זמין". הוא הציג בפנינו אפליקציה חדשה , עם קוד פתוח, שפיתח בשם  studyers לכתיבת סיכומי שיעור. היתרונות של הפלטפורמה הם שניתן להוסיף אליהם את המצגות, לצייר, לשרטט גרפים, לשתף סטודנטים אחרים, ליצור מחברות לקורסים השונים ועוד. האפליקציה עדיין בשלבי בניה אך נמצאת כבר בשימוש בקרב סטודנטים ברחבי העולם.

נתבקשנו, ע"י שלומי, להתנסות בכלי ולשלוח אליו את הצעותיונו/הערותינו/הארותינו לשיפור הכלי.

כסטודנטית שאינה מקלידה בשיטה עיוורת, לא נראה לי שאתחיל להשתמש בה עד שאלמד הקלדה עיוורת (אולי בחופש הגדול הזה...), אך מעניין יהיה לראות אם סטודנטים שכן מקלידים את סיכומי השיעור שלהם, אכן, יתחילו להשתמש באפליקציה זו, והאם יעדיפו אותה על פני שימוש ב- word.

מציעה לכל המקלידים את סיכומי השיעור להתנסות בה.

קישור לאתר:
http://studyers.com/

2 תגובות:

  1. היום, בשיעור הערכת טכנולוגיות מידע וידע, הציגו מספר סטודנטים את הכלי studyers, לאחר שהתנסו בו.
    בנוסף ליתרונות שהצגתי בפוסט שלי, הציעו הצעות לשיפור הכלי:
    הוספת יומן, הוספת מחשבון, הוספת גופנים/גודל גופן, אפשרות לקטלוג נושאי השיעורים, אפשרות לדירוג השיעור, הוספת פורום/צ'אט, אפשרות לעיצוב אישיועוד.
    הכלי נמצא בחיתוליו, ואין לי ספק, שיוצרו, יתייחס להארות/הערות, ויתחשב בהן בפיתוח הכלי.

    השבמחק
  2. נראה באמת יעיל מאד. אני עדיין זוכרת את ימי באוניברסיטה שלאף אחד לא היה בכלל מחשב. סיכמנו בכתב על נייר וצילמנו אחד מהשניה. החיים היום בהחלט פשוטים יותר. רק תיזהרו שדעתכם לא תהיה מוסחת מהאינטרנט והמשחקים ברשת.

    השבמחק