יום חמישי, 28 ביוני 2012

המהגר הדיגיטלי והתמודדותו עם ריבוי סביבות למידה מתוקשבות



בסמסטר הזה מתנהלים הקורסים במספר סביבות למידה:

ידיעון - סביבת הלמידה הידועה והמוכרת
פייסבוק - המוכר לנו כרשת חברתית, אך לא כסביבת למידה
moodle - סביבת למידה חדשה לנו, הסטודנטים, ואף לצוות המרצים.

בשבוע הראשון ללימודי סמסטר ג', כשנחשפנו לסביבות הלמידה הנוספות, חל אצלי בלבול עצום. היה לי מאוד נוח להמשיך וללמוד בסביבה המוכרת והידועה. לא זכרתי איזה קורס מתנהל היכן, איזו מרצה הציגה איזו מטלה, והתסכול היה עצום. נוסף לכך, הייתי צריכה ללמוד לנווט בסביבת למידה חדשה - moodle.

חווה, סטודנטית בקורס, העלתה מסמך דוקס לקבוצה הסגורה בפייסבוק, ובו טבלה של רשימת המרצים, המטלות, תאריכי הגשה, קישורים ועוד. היתה זו יוזמה מדהימה של התארגנות עצמית, שהבהירה לי, שאינני היחידה שמבולבלת...וכן, את החשיבות של התארגנות עצמית, עליה אנחנו שמים דגש רב בקורסים השונים.

הרעיון להיחשף לסביבות למידה נוספות הוא רעיון מצוין, המדגיש את הצורך שלנו, המורים, להתקדם, להתחדש, לשנות ולהשתנות, ולהתאים את ההוראה והלמידה למאה ה-21, ולא להישאר "תקועים" במוכר והידוע, "כי זה יותר נוח".

לאחר השבוע השני, הרגשתי קצת יותר בטוחה, ואני משוכנעת, שבמשך הזמן, גם סביבות למידה אלו יהפכו למוכרות וידועות.

אין לי ספק, שאם תלמידינו, הילידים הדיגיטליים, היו צריכים להתמודד עם 3 סביבות למידה, היו מסתגלים לכך במהירות רבה יותר מאיתנו, המהגרים הדיגיטליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה