יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

מעורבות מורה במטלות כתיבה בפורום

באחד הקורסים המתנהל כקבוצה (של כ-40 סטודנטים) סגורה ברשת הפייסבוק, אנו מתבקשים לכתוב רשומות ולהגיב לרשומות של חברינו, די בדומה לכתיבה בפורום.

במטלה הראשונה, בה נתבקשנו לכתוב רשומה אחת ולהגיב בין 3-8 תגובות, הרגשתי מהר מאוד שמיציתי את הדיון.
היתה חזרתיות רבה בנושאים שנכתבו ובתגובות להם, המרצה לא היתה מעורבת כלל בדיון - לא היתה הכוונה או התיחסות לדברי הכותבים. מצאתי את עצמי מסרבת להיכנס לקבוצה, עייפה מלגלול למטה את דף הפייסבוק, לקרוא שוב את אותם הנושאים, ולנסות להגיב להם.

בשיעור, נתבקשנו למלא שאלון בנוגע למטלה, ובו לציין כמה פעמים כתבנו רשומה/תגובה, באיזה תאריכים, סוג ההודעה וכו'. מילוי השאלון עזר לי ולשאר הסטודנטים להבין באיזו רמה כתבתנו והתייחסנו למטלה, וכיצד יכולנו להעלות את רמת הדיון. בנוסף, קיימנו שיחת משוב בנוגע למטלה, ואף הבענו דעתנו על כך, שחשוב שהמרצה תהיה חלק מהדיון.

בעקבות המשוב, התייחסותי למטלה הבאה, היתה אחרת לגמרי וכן, התיחסותם של הסטודנטים האחרים - הדיון היה ברמה גבוהה יותר. בנוסף, המרצה השתתפה בדיון. מעט, אך הרגשתי שהיא נמצאת ברקע. התגובות שלה חידדו, כוונו, מיקדו  ועודדו.

משתי מטלות אלו  למדתי כיצד ניתן להעלות את רמת הדיון, וכמה חשובה נוכחותו של המורה בדיוני פורום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה