יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

"לשיעור גאוגרפיה, נא הכינו פופקורן"

בקורס הערכת טכנולוגיות מידע וידע למדנו את הנושא "שילוב סרטונים בהוראה".
למדנו כיצד להעריך ייצוגי ידע דיגיטליים,כיצד לשלבם ביעילות בשיעור, ואיך לעודד מיומנויות חשיבה מסדר גבוה בעקבות הצפייה בהם. בעקבות השיעור התנסינו בבחירת סרטון, שילובו בשיעור (בהתחלה, באמצע או בסוף), ובעקבותיו שאילת שאלות לעידוד חשיבה מסדר גבוה

ולכן, כשראיתי את הכתבה שכותרתה: "לשיעור גאוגרפיה, נא הכינו פופקורן", (ישראל היום, 16.8.2012) התלהבתי מאוד!!!
במשרד החינוך החליטו להפוך את לימודי הגאוגרפיה לאטרקטיביים יותר באמצעות שימוש בסרטונים בנושאים אקטואליים, ועידוד חשיבה במקום שינון חומר.

פנינה גזית, מפמ"ר גיאוגרפיה הנכנסת, הסבירה כי התלמידים ילמדו מושגים רבים באמצעות סרטונים שצולמו לאחרונה, והועלו לאתר המשרד בשם "מבט וירטואלי".
שמחתי לראות, שבמשרד השכילו להבין, כי השימוש בסרטון הופך את הלמידה לחוויתית ומעניינת, ושסביב הצפייה נוצר דיון, המוביל להסקת מסקנות.
בנוסף, בלימודי הגאוגרפיה, יורחב השנה החלק של החשיבה (לעומת שינון חומר) הן במהלך השיעורים והן בבחינת הבגרות. בחינות הבגרות, לא רק יעודדו חשיבה, אלא גם יהפכו למתוקשבות ( בבחינות ישולבו  סרטונים, ובעקבות הצפייה בהם יצטרכו לענות על שאלות  חשיבה מסדר גבוה).

כולי תקווה, שמפמ"רים נוספים יאמצו את שילוב הסרטונים בהוראה, כאמצעי לפיתוח חשיבה מסדר גבוה בקרב תלמידינו, וכי המורים ידעו להשתמש בסרטונים בצורה יעילה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה