יום שישי, 31 באוגוסט 2012

תרומת הבלוג לכותב ולקורא


בתחילת כתיבת הבלוג שלי, אודה, לא ממש הבנתי מהם יתרונותיו.בתום סמסטר שלם של כתיבת רשומות בבלוג אחת לשבוע, נתבקשנו לכתוב רפלקציה על התהליך שעברנו.
אני כתבתי את הדברים הבאים: " בעקבות הכתיבה בבלוג, אני מרגישה צמיחה מבחינה מקצועית. החיפוש אחרי נושאים לכתיבה, השיתופיות, רעיונות חדשים, ניסיון ליישם אותם, חשיפת רשומות בבלוג שלי לסטודנטים במכללה - כל אלה בהחלט העצימו אותי, ואת הביטחון שלי בכתיבת הבלוג".

בשבוע שעבר, קראתי כתבה בעיתון "ישראל היום" שנקראת הילד מהבלוג, בנושא ילדים צעירים (בגילאי 7, 10, 13), המנהלים יומני רשת עשירים ומושקעים. אלו הם הילידים דיגיטליים, שהמירו את הכתיבה במחברת מהוהה עם מנעול מתפרק, בה רבים מאיתנו ניהלו את היומנים הסודיים שלהם, בחלופה וירטואלית - הבלוג!

הכתיבה בבלוג מפתחת את מיומנויות הכתיבה של הילדים, או כמו שכותב אופיר, בן 13, המנהל בלוג ב בנושא קולנוע, ספרות, תרבות, ובידור: 
"הבלוג הוא עדות לתהליך שאני עובר, מנקודה אחת לאחרת. אפשר ממש לראות את זה אם עוברים על פוסטים ישנים שלי. ככה אני יכול לעקוב אחרי מידת ההתקדמות שלי ככותב, כבן אדם וכמבקר תיאטרון...בהתחלה הבלוג שלי היה די משעמם, כי לא יצקתי לתוכו הרבה תוכן. לאט לאט למדתי איך לעניין את הקוראים שלי, לשלב את הכישורים שלי בכתיבה ובכתיבת ביקורת בבלוג. אני הולך להצגות, חוזר הביתה וכותב את הרשמים שלי. עם הזמן השתכללתי, והבנתי איך אני מציג את הדברים בצורה טובה יותר, ומבקר באופן מקצועי. גם היום, אני עדיין רוכש כלים תוך כדי עבודה".
הבלוג של אופיר זכה ליותר מ60,000 כניסות, התאטראות מחזרים אחריו ומזמינים אותו להצגות, ורבים מקוראיו אינם יודעים שהכותב בן 13 שנים בלבד!!!

בשבוע שעבר, שלחה לנו דר' גילה קורץ קובץ המרכז את המשוב שכתבו הסטודנטים למנהל בפורום הקורס, לאחר שבקרו בבלוגים שלנו.
הפעם, קראתי על תרומת הבלוג לקורא. רוב הסטודנטים התייחסו לנושאים החדשים אליהם נחשפו, ועד כמה למדו מהם, לדוגמא: אחת הסטודנטיות נחשפה בפעם הראשונה לאפשרות השימוש בסמארטפונים בתהליך הלמידה, והחליטה, אף היא להשתמש בהם בהוראתה. סטודנטית נוספת, למדה על אתר קומיקס שלא הכירה, וציינה שתתחיל להשתמש בו בנוסף לאתר קומיקס של "אופק".
חלק מהסטודנטים חשבו על האפשרות של פתיחת בלוג בעצמם, כאמצעי לשיתוף רעיונות, כלים, הגיגים ותובנות.
אז, אם בתחילת סמסטר ב' לא הבנתי את חשיבות כתיבת הבלוג ואת יתרונותיו, עכשיו, כבר אין לי ספק בהם.

כדאי ורצוי להשתמש בבלוג כסביבת למידה  מקוונת, המפתחת יצירתיות והבניית ידע, בה יכולים המורים להשתמש לנושאי למידה שונים.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה