יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

הערכת עמיתים

מטלת הסיום בקורס "עיצוב סביבות למידה מתוקשבות" היתה לבנות יחידת לימוד (בזוגות). בנוסף, נתבקשנו להעריך 2 יחידות לימוד (שנקבעו ע"י המרצה), ולהעלות את ההערכה לפורום משותף. כמובן,  שגם יחידת הלימוד שלנו הוערכה ע"י 2 זוגות סטודנטים. להערכת היחידות צורף מחוון .



לי, אישית, היה לא נוח עם הפומביות והשיתופיות של ההערכות (חוסר רצון לפגוע בעמיתי), במיוחד עם אחת מהן, למרות, שבדיעבד, נוכחתי כמה למדתי מהערכות העמיתים, וגם מן התהליך שאני עברתי כמעריכה (ניסוח ההערות, עידון, פירגון ועוד).
המחוון, מיקד את ההערכה. ממנו גם למדתי כמה חשוב לציין לא רק נקודות לשיפור, אלא גם נקודות לשימור.

כשקיבלתי את ההערכה על היחידה שלנו, התאכזבתי, בתחילה, מן ההערכה, אך ככל שהמשכתי לקרוא, ובעיקר את ההערות, הבנתי עד כמה הן נכונות ובונות. הערכת העמיתים האירה נקודות אליהן לא התייחסנו, ועזרה לנו לשפר את יחידת הלימוד. בשיעור, בזמן הצגת יחידות הלימוד והערכותיהן, הבנתי איזה משקל חשוב יש להערכת עמיתים!!! למדתי המון גם מההערכות ליחידות לימוד אחרות.
לדעתי, השיתופיות בהערכה, למרות הקושי הרגשי שבה, תורמת למעריך, למוערך ולשאר הסטודנטים, קוראי יחידות הלימוד והערכותיהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה