יום שישי, 20 באפריל 2012

החזון האישי שלי למערכת החינוך - תרגיל בקורס מדעי החינוך במאה ה-21

התרגיל המסכם בקורס מדעי החינוך במאה ה-21 הוא לכתוב את החזון האישי שלי למערכת החינוך.
המרצה, דר' גילה לוי-עצמון, שלדעתי, מיישמת בדיוק את השינוי בפדגוגיה שצריך לחול על מערכת החינוך, לא נתנה קווים מנחים, בתחילה. הרגשתי לחוצה, כפי שהרגשתי כשקיבלתי את התרגיל המסכם בקורס של דר' שרה שדה - בניית השתלמות מורים בנושא חדשנות. ההתארגנות העצמית נראתה לי כקושי בתחילה, ומאוחר יותר, כשהבנתי את עוצמתה, כיתרון עצום!!!

לאחר שקיבלנו קווים מנחים, מדר' גילה לוי-עצמון, המטלה נראתה יותר ברורה. הבנו, שניתן לנו חופש להביע את דעתנו, אמונותינו, ולהציג אותם בדרך יצירתית, מתוקשבת, המתאימה לכל אחד באופן אישי. היא, כמובן, הציעה לעזור ולתמוך (תפקידו המשתנה של המורה ).

שיבה, שותפתי לעבודה, ואני התייעצנו עם דר' גילה לוי-עצמון, וקיבלנו חיזוק ממנה לנושא שבחרנו. בנוסף, שיתפנו את חברתנו לכיתה, ענבל, שנתנה לנו עוד רעיון יצירתי לשימוש בתרגיל, וסיפרה שהשתמשה בקישור שפרסמתי בחשבון הפייסבוק הקבוצתי שלנו ביחידת הלימוד שבנתה, ואף במטלה זו (למידה שיתופית).

אני בטוחה שהתוצרים יהיו מעניינים, מגוונים ויצירתיים, ויתנו ביטוי לשונות הבינאישית של הסטודנטים בקורס.

תגובה 1:

  1. הי אפרת,
    זה הכיף הגדול! זו הדרך האישית וללא מגבלות. כשגילה הודיעה בשיעור על המטלה אני התמוגגתי - מתאים לי כמו יד לכפפה וכששמעתי את הלחץ מסביב הבנתי בפעם המי יודע כמה עד כמה המערכת מקבעת - עד כמה הלומד פוחד ליצור בחופשיות ללא הנחיות מדוייקות. ברור לי הקושי, ברור לי החזון האישי שלי (שבדרך כלל די שונה מהנורמה) וממש בחדוות יצירה אני ניגשת לאתגר. ונדמה לי שאתן גם כן הגעתם לשלב הזה, שיהיה בהצלחה
    רונית

    השבמחק