יום ראשון, 1 באפריל 2012

השבבים שירגלו אחר תלמידים "מבריזים"

תלמידים ב-25 מ 213 בתי הספר הציבוריים בעיר ויטוריה דה קונקיסטה, החלו בתחילת השבוע שעבר ללבוש תלבושת אחידה, שבחולצות שלה מוטבע שבב איתור. אם התלמיד יאחר לשיעור, ההורים יקבלו הודעת SMS

http://www.haaretz.co.il/captain/gadget/1.1671222

רבים חוששים ,זה זמן רב, כי הטכנולוגיה תכרסם בזכויות האדם, וצופים כי זו רק שאלה של זמן עד שהשלטונות יוכלו לעקוב אחרי תנועותיו היומיומיות של כל אדם.

ואני שואלת: האם על מערכת החינוך לעקוב אחר תלמידיה? אני מתנגדת לכך נחרצות!!!
אני מאמינה בהנאה, הגורמת להנעה, הגורמת ללמידה!!! תלמידים שנהנים מתהליך הלמידה יהיו בעלי מוטיבציה ללמידה - כך תהיה הלמידה אפקטיבית יותר!!! כך יעדרו/יחסירו פחות תלמידים במערכת החינוך.

תפקידינו כמורים להיות קשובים לשינוי הטכנולוגי, ולהתאים עצמנו אליו. נכון, זה לא קל, לא נולדנו לתוך זה (לעומת ילדינו, שכן!!!) , אך אין לנו ברירה!!! ההוראה והלמידה צריכות להיות מותאמות למאה ה-21 בו המידע זמין ונגיש, ולכן מחייב שינוי: הוראה יצירתית, שיתופית, מגוונת , המתחשבת בתלמיד ,בצרכיו ובתחומי התעניינותו.

2 תגובות:

  1. הסיפור שהבאת די מזעזע. האנושות חייבת להבין שלמרות היכולות הטכנולוגיות, חשוב לשמור על פרטיות האדם. נכון שכבר די השתכנענו שאין יותר פרטיות, ובכל זאת- נראה שכאן חצו קו אדום.

    השבמחק
  2. אפרת, כמו ענבל, רוצה להביע זעזוע עמוק!!!! מהטכנולוגייה החדשה. מקובל עלי שצריך להיות קשר רציף ועדכון של ההורים בכל הקורה עם ילדיהם אך נשאלת השאלה באיזו דרך? האם כל דרך "כשרה?!". תוכנת משו"ב בה משתמשים רבים מבתי הספר בארץ, "עושה עבודתה נאמנה" בעניין עדכון ההורים. השבב הנ"ל מעלה בי אסוציאציות של שבב לכלב ששתוחם גבול חצר ללא גדרות.בכל פעם שהכלב מתקרב לקצה האזור המותר לו הוא מקבל מכת חשמל :-(.נשאלת השאלה אנו רוצים להשוות את ילדינו לבעלי חיים חסרי שיפוט בין טוב לרע?! או אולי לאסירים בחופשה?!. מנקודת מבט של מורה: כפי שכתבת ההוראה שלנו צריכה להיות מספיקה יצירתית, מעניינת ומאתגרת, מותאמת למאה ה 21 ובכך נגרום לתלמידנו להשאר בכיתה ולא "להבריז" אגב, כשהלכתי ללמוד הוראה, לא סיפרו לי שבעתיד אהפוך ל"בלש פרטי"... :-(

    השבמחק