יום שישי, 6 באפריל 2012

חינוך מסורתי לעומת חינוך וירטואלי בארצות הברית

אז, נכון שאנחנו בחופשה, וקיבלנו פטור מלכתוב בבלוג במהלך החופשה, אך הייתי חייבת לשתף.
בעיתון: "שיעור חופשי" נכתב שכ-200,000 ילדים אמריקאיים לומדים באמצעות הרשת, כדי להימנע מנסיעות מתישות לבית הספר, או כדי להתנסות בתחומי דעת, שבעבר, לא היה עולה על דעתם ללמוד, והחיסכון הכלכלי עצום.
המחנכים, תומכי החינוך הקלאסי, מוצאים פגמים רבים בחינוך המקוון, ומנסים לעצור את הסחף לעבר החינוך האלקטרוני, למרות, שמחקרים מציגים כי יעילות החינוך המקוון אינה נופלת מזו של החינוך המסורתי.
באותו יום, בו קראתי את העיתון: "שיעור חופשי" שמעתי משכנתי, שבתה נסעה לספריה והביאה הביתה 5 ספרים עבי כרס. עליה להכין עבודה בנושא מלחמת לבנון, והמורה (בבית ספר מכובד מאוד בראשון לציון) אוסרת על התלמידים להתבסס בעבודתם על האינטרנט.

לא ברור לי מדוע המורים, מאמיני הגישה המסורתית, מתנגדים כל-כך ללימוד מתוקשב!!!
מורים אלו צריכים להבין שמידע רב ומגוון נמצא ברשת. הרי, אנציקלופדיה בריטניקה הפכה ללא רלוונטית, ולכן הופסקה הגרסה המודפסת שלה. על המורים להתגבר על הפחד מהשימוש בטכנולוגיה, להבין שמידע רב, מגוון ונגיש נמצא ברשת, וללמד את הילדים כיצד לעשות בו שימוש נכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה