יום שישי, 27 באפריל 2012

TED הגיע למזרח התיכון



שייקה אל מאיסה, הזמינה 650 חברי TEDx מ-60 מדינות לכנס בקטאר, ובירכה אותם באלו המילים: "הרבה סיפורים של העולם הערבי מסופרים מפרספקטיבה מערבית, והגיעה העת שהעולם הערבי יספר את הסיפורים שלו בקולו שלו. אין זו שאלה של הסכמה או מחלוקת ביחס לסיפור, אלא עניין של אותנטיות. אני סבורה ש-TEDx נוצר לשם כך. הוא מספק את הפלטפורמה לכל אחד לשתף את הרעיונות שלו. תיהנו. הכירו אנשים חדשים. קבלו את השונות שלהם ואמצו בברכה את רעיונותיהם".

הרעיון של TED נוסד סביב "רעיונות שראוי להפיץ" (Ideas worth spreading) והפך לאירוע החשוב ביותר של שוחרי הידע והחדשנות. זוהי מתכונת מרשימה לבחירת אנשים שיש להם רעיון או סיפור שראוי להישמע.

כשקראתי את הכתבה, לאחר שצפיתי בראיון עם ד"ר נמרוד קוזלובסקי בתוכנית בוקר, צץ בי רעיון שניתן, בהחלט, ליישמו בבית הספר: הקמת "TED" בית ספרי. הכוונה, לבנות פלטפורמה באתר האינטרנט של בית הספר, בה יוכלו תלמידים להציג את רעיונותיהם, ולשתפם עם שאר התלמידים/מורים, כמובן, בהדרכה של מורה שילווה את הפרויקט.

אפילו על שם חשבתי: רש"פ - רעיון שווה פרסום!!!. רש"פ יהווה במה להכרת התלמידים, קבלת השונות ואימוץ רעיונות, כדבריה של שייקה אל מאיסה.

מזמינה את כולם לאמץ וליישם את הרעיון....


לכתבה: http://www.holesinthenet.co.il/archives/43201

5 תגובות:

  1. הרעיון נשמע מצוין גם לארגוני עובדי

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך. הרעיון מתאים לכל ארגון, אפילו, כפי שהציעה נעמי (ואף חשבה לנסותו), לצוות המורים בביה"ס.

      מחק
  2. שמעתי מחברים על הפוסט שלך ואני מאושר לקרוא על היוזמה שלך. בהצלחה. אם ניתן לעזור - אשמח!
    נמרוד קוזלובסקי

    השבמחק
    תשובות
    1. דר' נמרוד קוזלובסקי, שלום
      אין לך מושג כמה התרגשתי לקרוא את התגובה שלך. עשית לי את היום!!!
      כמובן, ששיתפתי את ראש המגמה לתקשוב ולמידה, דר׳ גילה קורץ, שאף היא התלהבה, וביקשה שאציג את הפוסט ואת תגובתך בפני שאר הסטודנטים לקראת סוף החודש.
      אני מורה בבי״ח תל השומר לילדים חולים, כך שהרעיון שהצעתי לא ממש מתאים לבי״ס שבתוך בי״ח, אך אם תהיינה תגובות חיוביות בקרב הסטודנטים, ארשה לעצמי ואשמח לפנות אלייך.
      אפרת פינקלר

      מחק
    2. אשמח מאוד לעזור. כל הכבוד על היוזמה ועל השליחות הציבורית בתפקידך.

      מחק